Profesionālā bakalaura studiju programma "Sākumizglītības skolotājs" dod iespēju iegūt bakalaura grādu pedagogu izglītībā un skolotāja kvalifikāciju. Studiju programma ir izstrādāta, atbilstoši attīstības tendencēm zinātnē un praksē, izvērtējot situāciju Latvijā un vajadzības skolotāju izglītībā. Kompetencēs balstīta izglītības satura ieviešana paredz mācību pieejas maiņu visā vispārējās izglītības posmā. Studiju programmas saturs un apjoms ir pietiekošs, lai apgūtu skolotāja kvalifikāciju un varētu strādāt par sākumizglītības skolotāju (1.-6.kl.).
Īsumā par programmu
Struktūrvienība
Liepājas akadēmija
|
Programmas veids un līmenis
Profesionālās bakalaura (pirmā cikla) studijas
|
Studiju virziens
Izglītība, pedagoģija un sports
|
Budžeta vietu kvotu sadalījums studiju uzsākšanai
15 Liepāja
|
Īstenošanas valoda
Latviešu
|
Programmas direktors
Ārija Kolosova, Doktors, Docents
|
Īstenošanas forma
Pilna laika klātienes, Nepilna laika neklātienes
|
Studiju uzsākšana
Liepāja
|
|
|
Iegūstamais grāds un kvalifikācija
Profesionālais bakalaura grāds pedagogu izglītībā un skolotāja kvalifikācija
|
Nepieciešamā iepriekšējā izglītība
Vidējā izglītība un iestājpārbaudījums
|
Maksa gadā
€ 2 430 - Pilna laika klātienes € 2 000 - Nepilna laika neklātienes
|
Apjoms kredītpunktos
240
|
Studiju ilgums
Pilna laika studijām - 4 gadi Nepilna laika neklātienes studijām - 4.5 gadi
|
|
Mērķis
Nodrošināt konkurētspējīgas un kvalitatīvas, starptautiski salīdzināmas profesionālās augstākās izglītības un skolotāja kvalifikācijas ieguvi, apgūstot nepieciešamās profesionālās kompetences, ko nosaka skolotāja profesijas standarts, darbam pamatizglītības pirmajā posmā.
Uzdevumi
- nodrošināt studējošiem vispārēju zināšanu un kompetences apguvi, kas nepieciešamas skolotāja profesionālās darbības pamatuzdevumu un pienākumu veikšana;.
- nodrošināt pedagoģijas, psiholoģijas un metodiku teorētisko atziņu un praktiskās darbības apguves un realizācijas vienotību, iekļaujot atvērtību jaunajam un inovatīvajam izglītības jomā, izmantojot komunikāciju tehnoloģijas un resursus, kā arī izprotot globālos un lokālos, sociālpolitiskos, ekonomikas un kultūras procesus;
- veicināt studējošo profesionālo zināšanu un prasmju apguvi pedagoģiskās kompetences attīstīšanā, kas nepieciešama mācību procesa plānošanā, īstenošanā un mācību sasnieguma vērtēšanā;
- veicināt studentu zinātniski pētniecisko darbību, integrējot pedagoģijas un psiholoģijas teorētiskās atziņas praktiskajā darbībā, radot izpratni par pētījumu metodoloģijas daudzveidību un profesionālās un zinātniskās izaugsmes iespējā;
- atbalstīt radošās un sociālās aktivitātes attīstību, veicināt studējošo pašizglītības vajadzības attīstību, sekmējot pašrealizāciju virzībā uz mūžizglītību.
Studiju kursi
Studiju rezultāti
Zināšanas:
- izprot izglītības zinātņu nozares pamatjēdzienus un profesionālās darbības pamatnostādnes, kas nepieciešamas skolotāja profesionālās darbības pamatuzdevumu un pienākumu veikšanai;
- izprot pedagoģiskā procesa plānošanas, īstenošanas un novērtēšanas principus, to pielietošanas iespējām praktiskajā pedagoģiskajā darbībā;
- pārzina mācību priekšmetu jomu/priekšmetu saturu, pamatkompetences, caurviju kompetences un metodiku;
- pārzina skolotāja pedagoģiskās darbības pašanalīzes, pašvērtēšanas un pašrefleksijas paņēmienus, kas nepieciešamas profesionālās kompetences pilnveidošanai.
Prasmes:
- analizē un risina aktuālus problēmjautājumus patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem, nozares speciālistiem, lai nodrošinātu pozitīvu mijiedarbību dažādās sociālās vidēs;
- izglītības procesā ievēro izglītojamā individuālās attīstības potenciālu, mācīšanās un personības izaugsmes vajadzības;
- plāno un īsteno dzīves situācijām pietuvinātu mācību procesu ar atbilstošiem mērķiem, darbību un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem;
- vērtē izglītojamā mācīšanās sniegumu un izaugsmi, ievēro izglītojamā individuālās attīstības vajadzības;
prot patstāvīgi strukturēt un virzīt savu mācīšanos, analizēt savu darbību, lai profesionāli pilnveidotos.
Kompetences:
- analizē pedagoģijas un psiholoģijas nozares pamatnostādnes, pārzina mācību saturu un kompetences, lai atbildīgi plānotu un pielietotu pedagoģiskajā darbībā;
- veic patstāvīgu, mērķtiecīgu un atbildīgu pedagoģiskās darbības plānošanu, organizēšanu un vadīšanu pedagoģiskā procesa uzlabošanai, atbilstoši sociālajām vajadzībām un aktuālām izglītības zinātnes un prakses vajadzībām;
- patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem plāno, īsteno, izvērtē un pilnveido izglītojamā mācīšanās sasniegumus un izaugsmi un sniedz nepieciešamo atbalstu mācīšanās uzlabošanai;
- apzinās un izvērtē savu pieredzi un darbību, lai profesionāli pilnveidotos, ievēro profesionālās ētikas prasības; sadarbojoties ar citiem kolēģiem, iesaistās izglītības iestādes un izglītības jomas attīstībā;
- veic pētniecisku un inovatīvu darbību pedagoģiskā procesa uzlabošanai, stratēģiski īsteno savu profesionālās darbības pilnveidi, iesaistās izglītības iestādes attīstības plānošanā, izprot savas profesijas vietu plašākā sociālā kontekstā.
Karjera
Studiju programmas absolventiem ir iespēja strādāt par sākumskolas skolotājiem. Skolotāju kompetenci raksturo ne tikai zināšanas, bet arī prasmes vadīt mācību procesu, lai sasniegtu plānoto rezultātu, tāpēc liela loma ir iegūtajām zināšanām praktiskajā darbībā.
Kontakti