Sākumizglītības skolotājs

.
.

Profesionālā bakalaura studiju programma "Sākumizglītības skolotājs" dod iespēju iegūt bakalaura grādu pedagogu izglītībā un skolotāja kvalifikāciju. Studiju programma ir izstrādāta, atbilstoši attīstības tendencēm zinātnē un praksē, izvērtējot situāciju Latvijā un vajadzības skolotāju izglītībā. Kompetencēs balstīta izglītības satura ieviešana paredz mācību pieejas maiņu visā vispārējās izglītības posmā. Studiju programmas saturs un apjoms ir pietiekošs, lai apgūtu skolotāja kvalifikāciju un varētu strādāt par sākumizglītības skolotāju (1.-6.kl.).

Īsumā par programmu
Struktūrvienība
Liepājas akadēmija
Programmas veids un līmenis
Profesionālās bakalaura (pirmā cikla) studijas
Studiju virziens
Izglītība, pedagoģija un sports
Budžeta vietu kvotu sadalījums studiju uzsākšanai
15 Liepāja
Īstenošanas valoda
Latviešu
Programmas direktors
Ārija Kolosova, Doktors, Docents
Īstenošanas forma
Pilna laika klātienes,
Nepilna laika neklātienes
Studiju uzsākšana
Liepāja

Iegūstamais grāds un kvalifikācija
Profesionālais bakalaura grāds pedagogu izglītībā un skolotāja kvalifikācija
Nepieciešamā iepriekšējā izglītība
Vidējā izglītība un iestājpārbaudījums
Maksa gadā
€ 2 430 - Pilna laika klātienes
€ 2 000 - Nepilna laika neklātienes
Apjoms kredītpunktos
240
Studiju ilgums
Pilna laika studijām - 4 gadi
Nepilna laika neklātienes studijām - 4.5 gadi
Mērķis

Nodrošināt konkurētspējīgas un kvalitatīvas, starptautiski salīdzināmas profesionālās augstākās izglītības un skolotāja kvalifikācijas ieguvi, apgūstot nepieciešamās profesionālās kompetences, ko nosaka skolotāja profesijas standarts, darbam pamatizglītības pirmajā posmā.

Uzdevumi

- nodrošināt studējošiem vispārēju zināšanu un kompetences apguvi, kas nepieciešamas skolotāja profesionālās darbības pamatuzdevumu un pienākumu veikšana;.
- nodrošināt pedagoģijas, psiholoģijas un metodiku teorētisko atziņu un praktiskās darbības apguves un realizācijas vienotību, iekļaujot atvērtību jaunajam un inovatīvajam izglītības jomā, izmantojot komunikāciju tehnoloģijas un resursus, kā arī izprotot globālos un lokālos, sociālpolitiskos, ekonomikas un kultūras procesus;
- veicināt studējošo profesionālo zināšanu un prasmju apguvi pedagoģiskās kompetences attīstīšanā, kas nepieciešama mācību procesa plānošanā, īstenošanā un mācību sasnieguma vērtēšanā;
- veicināt studentu zinātniski pētniecisko darbību, integrējot pedagoģijas un psiholoģijas teorētiskās atziņas praktiskajā darbībā, radot izpratni par pētījumu metodoloģijas daudzveidību un profesionālās un zinātniskās izaugsmes iespējā;
- atbalstīt radošās un sociālās aktivitātes attīstību, veicināt studējošo pašizglītības vajadzības attīstību, sekmējot pašrealizāciju virzībā uz mūžizglītību.

Studiju kursi
Studiju rezultāti

Zināšanas:
- izprot izglītības zinātņu nozares pamatjēdzienus un profesionālās darbības pamatnostādnes, kas nepieciešamas skolotāja profesionālās darbības pamatuzdevumu un pienākumu veikšanai;
- izprot pedagoģiskā procesa plānošanas, īstenošanas un novērtēšanas principus, to pielietošanas iespējām praktiskajā pedagoģiskajā darbībā;
- pārzina mācību priekšmetu jomu/priekšmetu saturu, pamatkompetences, caurviju kompetences un metodiku;
- pārzina skolotāja pedagoģiskās darbības pašanalīzes, pašvērtēšanas un pašrefleksijas paņēmienus, kas nepieciešamas profesionālās kompetences pilnveidošanai.
Prasmes:
- analizē un risina aktuālus problēmjautājumus patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem, nozares speciālistiem, lai nodrošinātu pozitīvu mijiedarbību dažādās sociālās vidēs;
- izglītības procesā ievēro izglītojamā individuālās attīstības potenciālu, mācīšanās un personības izaugsmes vajadzības;
- plāno un īsteno dzīves situācijām pietuvinātu mācību procesu ar atbilstošiem mērķiem, darbību un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem;
- vērtē izglītojamā mācīšanās sniegumu un izaugsmi, ievēro izglītojamā individuālās attīstības vajadzības;
prot patstāvīgi strukturēt un virzīt savu mācīšanos, analizēt savu darbību, lai profesionāli pilnveidotos.
Kompetences:
- analizē pedagoģijas un psiholoģijas nozares pamatnostādnes, pārzina mācību saturu un kompetences, lai atbildīgi plānotu un pielietotu pedagoģiskajā darbībā;
- veic patstāvīgu, mērķtiecīgu un atbildīgu pedagoģiskās darbības plānošanu, organizēšanu un vadīšanu pedagoģiskā procesa uzlabošanai, atbilstoši sociālajām vajadzībām un aktuālām izglītības zinātnes un prakses vajadzībām;
- patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem plāno, īsteno, izvērtē un pilnveido izglītojamā mācīšanās sasniegumus un izaugsmi un sniedz nepieciešamo atbalstu mācīšanās uzlabošanai;
- apzinās un izvērtē savu pieredzi un darbību, lai profesionāli pilnveidotos, ievēro profesionālās ētikas prasības; sadarbojoties ar citiem kolēģiem, iesaistās izglītības iestādes un izglītības jomas attīstībā;
- veic pētniecisku un inovatīvu darbību pedagoģiskā procesa uzlabošanai, stratēģiski īsteno savu profesionālās darbības pilnveidi, iesaistās izglītības iestādes attīstības plānošanā, izprot savas profesijas vietu plašākā sociālā kontekstā.

Karjera

Studiju programmas absolventiem ir iespēja strādāt par sākumskolas skolotājiem. Skolotāju kompetenci raksturo ne tikai zināšanas, bet arī prasmes vadīt mācību procesu, lai sasniegtu plānoto rezultātu, tāpēc liela loma ir iegūtajām zināšanām praktiskajā darbībā.

Kontakti

Studiju programmas šajā struktūrvienībā

Visas studiju programmas

Studijas