Sociālais darbinieks

.
.

Studiju programma sagatavo speciālistus atbilstoši iegūstamās kvalifikācijas prasībām darbam ar daudzveidīgām klientu grupām, sekmējot katra indivīda dzīves kvalitāti. Balstoties katra studenta individuālajās studiju vajadzībās, studiju programma orientēta studiju satura apguvē pēc moduļu sistēmas un dodot iespēju studējošajiem pētniecisko darbu izstrādē pētīt un analizēt Latvijas un pasaules kontekstā aktuālas tēmas, nodrošinot profesionālās identitātes attīstību mūžizglītības kontekstā.

Īsumā par programmu
Struktūrvienība
Liepājas akadēmija
Programmas veids un līmenis
Profesionālās bakalaura (pirmā cikla) studijas
Studiju virziens
Sociālā labklājība
Budžeta vietu kvotu sadalījums studiju uzsākšanai
20 Liepāja
Īstenošanas valoda
Latviešu
Programmas direktors
Santa Striguna, Lektors
Īstenošanas forma
Pilna laika klātienes
Studiju uzsākšana
Liepāja

Iegūstamais grāds un kvalifikācija
Profesionālais bakalaura grāds sociālajā darbā un sociālā darbinieka kvalifikācija
Nepieciešamā iepriekšējā izglītība
Vidējā izglītība
Maksa gadā
€ 5 600 - Pilna laika klātienes
Apjoms kredītpunktos
240
Studiju ilgums
Pilna laika studijām - 4 gadi
Nepilna laika neklātienes studijām - 4.5 gadi
Mērķis

Nodrošināt uz holistisku un ilgtspējīgu attīstību virzītas sociālajām vajadzībām, kas sekmē iedzīvotāju dzīves kvalitāti, atbilstošas profesionālā bakalaura sociālajā darbā studijas, sagatavojot profesionāli izglītotus, radošus, motivētus un konkurētspējīgus gan Latvijas, gan Eiropas darba tirgū profesionāļus sociālā darba veikšanai, spējīgus īstenot sociālā darba vērtībām atbilstošus sociālos pakalpojumus.

Uzdevumi

- veicināt izpratnes veidošanos par:
* sociālo problēmu būtību, to rašanās cēloņiem un attīstību;
* sociālās politikas saturu un tās pilnveidošanas principiem;
* labklājības sistēmu: pamatprincipiem, darbības mērķiem, sistēmas pamatelementu funkcionēšanu;
* sociālā darba būtību;
* sociālā darba pieejām un modeļiem Latvijā un pasaulē;
* sociālā darbinieka profesionālo darbību dažādos līmeņos.
- attīstīt profesionālās iemaņas, nodrošinot vispusīgas diferencētu prakšu iespējas, veicinot sociālajam darbiniekam nepieciešamo diagnostisko, metodisko, sociālo, analītisko u.c. prasmju veidošanos;
- aktivizēt studentu zinātniski pētniecisko darbu, integrējot dažādu zinātņu teorētiskās nostādnes sociālā darba praksē;
- sniegt atbalstu studentu personības pašrealizācijai un profesionālās identitātes attīstībai mūžizglītības kontekstā;
- veicināt piederības izjūtu vienotai Eiropas izglītības telpai un prasmi konstruktīvi izvērtēt tās vides dažādību.

Studiju kursi
Studiju rezultāti

Studiju programmas absolvents:
- izprotot sociālo problēmu cēloņus un to ietekmi uz sabiedrības locekļu dzīves kvalitāti daudzveidīgajā vidē, spēj diagnosticēt problēmu, patstāvīgi pieņemt lēmumus, plānot un modelēt uz pozitīvu rezultātu orientētu profesionālo darbību un nosakot prioritātes, izstrādāt priekšlikumus un, savas kompetences ietvaros, realizēt intervences un citus pasākumus šo problēmu risināšanai mikro, mezo un makro līmenī;
- spēj organizēt sociālo resursu sistēmu piesaisti indivīdu, sociālo grupu un kopienu sociālo problēmu risināšanā un nodrošināt sociālā darba procesa sasaisti ar sabiedrības sociālajām vērtībām un profesijas ētiskajām normām, vienlaikus integrējot dažādu zinātņu teorētiskās un metodiskās nostādnes sociālā darba praksē darbam ar indivīdu, grupu, kopienu un/vai sabiedrību;
- pārzina Latvijas Republikas un starptautisko likumdošanu sociālās drošības un cilvēktiesību jautājumos un spēj to pielietot profesionālajā darbībā;
- spēj patstāvīgi pieņemt lēmumus, veidot starpprofesionāļu komandu, plānojot un modelējot uz pozitīvu rezultātu orientētu profesionālo darbību, atbilstoši prioritātēm un grupu darba organizācijas pamatprincpiem;
- ir pašmotivēts un ieinteresēts savas profesionālās kompetences pilnveidei tālākizglītībā un karjeras veidošanā, spēj kritiski izvērtēt savu profesionālo darbību problēmu risināšanā un nepieciešamības gadījumā operatīvi veikt izmaiņas;
- prot pielietot studiju procesā apgūtās sociālā darba vadīšanas, plānošanas un administrēšanas iemaņas, kā arī pielietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas, zinātniskos avotus sociālās labklājības jomā, sabiedrībā notiekošo procesu izpētei, datu apkopošanai, analīzei un mērķtiecīgai saziņai;
- spēj novērtēt sociālās politikas efektivitāti, sabiedrības vajadzībās balstītu sociālo pakalpojumu kvalitāti.

Karjera

Studiju programmas absolventi pēc studiju programmas satura apguves var strādāt valsts (valsts sociālās aprūpes centri, izglītības iestādēs (programmas ietvaros iespējams apgūt ar pedagoģiju saistītu studiju programmas daļu vismaz 6 ECTS apjomā) institūcijās vai pašvaldību institūcijās (sociālie dienesti un to pakļautībā esošās institūcijas), vai nevalstiskajā sektorā (biedrības, apvienības, nodibinājumi u.c.).

Kontakti

Studiju programmas šajā struktūrvienībā

Visas studiju programmas

Studijas