Projekts

.
.
Pierādījumos balstītu risinājumu izstrāde pieaugušo efektīvai profesionālās kompetences pilnveidei un tās rezultātu pārneses uz praksi novērtēšanai Latvijā
Projekta nosaukums: Pierādījumos balstītu risinājumu izstrāde pieaugušo efektīvai profesionālās kompetences pilnveidei un tās rezultātu pārneses uz praksi novērtēšanai Latvijā
Projekta īsais nosaukums: VPPIzglītība
Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: VPP-IZM-Izglītība-2023/4-0001
RTU Projektu reģistra numurs: 4867
Struktūrvienība: Vadības un sociālo zinātņu centrs
Projekta administrētājs: Liepājas akadēmija
Finansējošais fonds: Valsts pētījumu programmas
RTU loma projektā: projekta partneris
Statuss: Īstenošanā
Projekta uzsākšanas datums: 22.12.2023.
Projekta noslēguma datums: 21.12.2026.
Finansējuma piešķīrēja nosaukums: Latvijas Zinātnes padome
Projekta zinātniskais/saturiskais vadītājs: Inese Lūsēna-Ezera
Projekta vadītājs administratīvajā jomā: Gunta Dejus
Projekta kopējais finansējums:
730 000.00
Projekta kopsavilkums:

Projekta mērķis ir izstrādāt pierādījumos balstītu ietvaru un praktiskus risinājumus efektīvai pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveidei un tās rezultātu pārnesei uz praksi, piedāvājot instrumentus profesionālās pilnveides ietekmes uz praksi novērtēšanai Latvijā. Īstenojot uz dizainu balstītu pētījuma pieeju, projektā ir paredzēts veikt sistēmisko izpēti par pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveides pārnesi uz praksi, tās galvenajiem šķēršļiem un efektivitātes mērīšanas instrumentiem, analizējot teorētiskās atziņas un starptautisko pieredzi sasaistē ar Latvijas kontekstu un vajadzībām. Tiks analizēta līdzšinējās pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveides rezultātu ietekme uz praksi Latvijā, tai skaitā esošo rīcībpolitikas prioritāšu un uzsākto reformu kontekstā. Tiks izstrādāts pierādījumos balstīts ietvars efektīvai pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveidei un tās rezultātu pārnesei uz praksi, piedāvājot validētus praktiskus risinājumus profesionālās kompetences pilnveides efektivitātes novērtēšanai organizācijas un sistēmas līmenī atbilstoši Latvijas kontekstam un aktuāliem izglītības politikas mērķiem. Par pētījuma rezultātiem tiks ziņots vismaz piecās starptautiskās zinātniskās konferencēs. Projektā paredzēts, ka četri raksti tiks iesniegti vai pieņemti publicēšanai un trīs raksti publicēti WoS vai Scopus indeksētos izdevumos. Līdz projekta beigām plānota divu maģistra darbu aizstāvēšana. Pētījuma rezultāti sniegs ieguldījumu pierādījumos balstītu lēmumu pieņemšanai par pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās pilnveides efektivitātes veicināšanu un stratēģisko izglītības attīstības mērķu sasniegšanu, kā arī radīs jaunas zināšanas un praktiski pielietojamus risinājumus izglītības iestādes, pašvaldības un valsts mērogā.


Atslēgvārdi: pieaugušo profesionālās kompetences pilnveide, efektivitātes mērīšana, pārnese uz praksi, pierādījumos balstīti risinājumi

Projekta laikā tiks īstenotas sekojošas aktivitātes:
1. Pieaugušo profesionālās kompetences pilnveides (PEPP) teorētiskā koncepta un starptautiskās prakses izpēte.
2. Esošās situācijas izvērtējums PEPP pilnveidē Latvijā.
3. PEPP ietvara izstrāde un aprobācija atbilstoši Latvijas kontekstam.
4. Praktisko risinājumu izstrāde un aprobācija PEPP rezultātu ietekmes uz praksi efektivitātes novērtēšanai Latvijā.
Sadarbības partneris:
  • Latvijas Universitāte
  • Latvijas Universitāte
Publicēts RTU mājas lapā: 22.12.2023.

Universitāte