Četri RTU absolventi projektā «Iespējamā misija» šogad sāks strādāt par skolotājiem

16. jūnijs, 2016
.
.
.

Pēc sīva atlases konkursa četri Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) absolventi ir kļuvuši par «Iespējamās misijas» dalībniekiem un rudenī sāks strādāt par skolotājiem Latvijas skolās.

No 165 pretendentiem, kuri šogad vēlējās piedalīties jauno skolotāju izglītības programmā «Iespējamā misija», tika izvēlēti 20 jaunieši, kuri divus gadus strādās Latvijas skolās. Nevienam no pretendentiem nav pedagoģiskās izglītības – viņus motivē vēlme pilnveidoties un uzlabot Latvijas skolēnu ikdienu. Ar šādu motivāciju skolotāja gaitas sāks arī RTU Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātes maģistra grāda ieguvējs Edijs Freimanis, Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes bakalaura studiju programmas absolvente Madara Kosolapova, Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātes bakalaurs Mārtiņš Rozenbergs un RTU Rīgas Biznesa skolas maģistra grāda ieguvējs Jānis Stepiņš.

«Vispārsteidzošākais ir tas, ka pēc katra izaicinājuma atrodas nākamais, kas mani sauc un ko es vēlos pieņemt un atkal mācīties,» stāsta RTU absolvente Madara Kosolapova. Viņa RTU mācījusies materiālu tehnoloģijas un dizaina programmā, apgūstot koka dizaina tehnoloģiju un nākamos divus gadus Siguldas 1. pamatskolā zēniem mācīs mājturību. Jaunā darbmācības skolotāja uzskata, ka, lai kļūtu par pedagogu, ir nepieciešama pareizā motivācija. «Iespējamā misija», viņasprāt, ir «stāsts par pašu bērnu, nevis veids, kā skolotājiem pašapliecināties vai pierādīt savu varu pār skolēniem». Madara vēlas iedvesmot skolēnus un lauzt stereotipus par «vīrišķīgajām» profesijām.

Siguldas 1. pamatskolā strādās arī vēstures un ekonomikas skolotājs Jānis Stepiņš. Pieredzes bagātais Jānis ir ne tikai ieguvis divus maģistra grādus, bet arī strādājis loģistikas, viesnīcu un telekomunikāciju biznesā. Viņš skolotāja profesiju izvēlējies, jo vēlas padarīt Latviju par labāku vietu, un uzskata, ka izglītība ir sākuma punkts sava mērķa īstenošanā.

RTU absolvents Edijs Freimanis, kurš Ikšķiles vidusskolā mācīs fiziku, izglītošanas procesā vēlas izmantot jaunākās tehnoloģijas: «Ja būtu tāda iespēja, uzsāktu projektu, kurā manis vadītās stundas tiktu filmētas un no iegūtajiem materiāliem tiktu izveidoti nelieli izglītojoši video ar svarīgāko un interesantāko, kas stundā pasniegts par attiecīgo tematu.» Sabiedriski aktīvais jaunietis uzskata, ka, mācot citus, varēs pats daudz ko iemācīties.

Izaicinājumu strādāt par fizikas skolotāju ir pieņēmis arī Mārtiņš Rozenbergs. Viņa jaunā darba vieta rudenī būs Jelgavas Spīdolas ģimnāzija. Mārtiņš, kurš skolēnos grib veicināt radošumu un zinātkāri, uzskata, ka Latvijai ir potenciāls kļūt par aktīvu tehnoloģiju ražotāju un ar skolēniem par to būtu jāsāk runāt jau pamatskolā un vidusskolā.

«Latvijas nākotne ir atkarīga no mūsu spējas būt gudrākiem, zinošākiem un radošākiem, tāpēc mēs vēlamies palīdzēt stiprināt izglītību kā vērtību Latvijā,» saka «Iespējamās misijas» valdes priekšsēdētāja Ingrīda Blūma. RTU absolventi jau tradicionāli piedalās projektā «Iespējamā misija». Pirms diviem gadiem skolā darbu sāka RTU bijušie studenti Ingus Blaudums, Arita Krēsliņa un Kārlis Greitāns.

«Lattelecom», «Swedbank» un Ideju partneru fonda 2008. gadā sāktā projekta «Iespējamā misija» mērķi ir uzlabot izglītības kvalitāti Latvijā, motivēt skolēnus mācīties un pilnveidoties. Projekts, kas šogad tiek īstenots jau devīto reizi, palīdz radošiem, uzņēmīgiem un enerģiskiem augstskolu absolventiem ar labiem akadēmiskiem sasniegumiem veicināt pozitīvu un mērķtiecīgu gaisotni Latvijas skolēnu vidū.

Jauno skolotāju dalība «Iespējamajā misijā» ilgst divus gadus, kuru laikā dalībnieks strādā kā pilna laika skolotājs, bet tam paralēli katru otro piektdienu un sestdienu piedalās programmas nodrošinātajās mācībās pedagoģijā un līderībā, papildus skolotāja algai saņemot mācību stipendiju.

RTU Komunikācijas un mārketinga departaments

Kopīgot rakstu

Informācija par rakstu

Publikācijas datums

16. jūnijs, 2016 plkst. 9:16

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi