Studenti prezentēs digitālus risinājumus aktuāliem industrijas izaicinājumiem

13. maijs
.
.
.
Jaunuzņēmums «Bruntor» programmā «Inovatīvu digitālu risinājumu radīšana HPC izaicinājumos» aicināja studentus, analizējot un apstrādājot piegādes transportu datus, attīstīt risinājums, kas palīdzēs plānot nepieciešamo personālu piegāžu veikšanai. Foto: Linards Reinis Rozītis, RTU

13. maijā plkst. 18.00 Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Zinātnes un inovāciju centra zālē «The Moon» studenti prezentēs risinājumus pazīstamu uzņēmumu un Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) definētiem izaicinājumiem veselības aprūpes, izglītības, vides un dažādu pakalpojumu kvalitātes pilnveidošanai. Risinājumi attīstīti, izmantojot digitālos rīkus, ko lieto arī industrijā, un augstas veiktspējas skaitļošanas tehnoloģijas.

Ar studentu prezentācijām noslēgsies programma «Inovatīvu digitālu risinājumu radīšana HPC izaicinājumos». Kopš februāra studenti vāc apkopo, kartē datus, izstrādā lietotājiem draudzīgas lietotnes un vietnes, attīsta algoritmus, izstrādnes shēmas un trenē mākslīgā intelekta risinājumus, lai piedāvātus risinājumus BKUS, SIA «Datamed», telekomunikāciju uzņēmuma «Tet», «Accenture», SIA «Rīgas meži» un jaunuzņēmuma «Bruntor» definētus izaicinājumiem. 

BKUS Paliatīvās aprūpes dienesta komanda aicināja studentus veikt ar pacientu ārstēšanu un aprūpi saistītu informācijas kartēšanu, «Datamed» – piedāvāt risinājumus, kā efektīvi un ātri digitalizēt sensitīvo medicīnas informāciju. Uzņēmuma «Rīgas meži» izaicinājums studentiem bija radīt pilsētvides zaļās infrastruktūras objektu kartēšanas risinājumu, iekļaujot arī iespēju aprēķināt zaļās infrastruktūras piesaistītā un uzkrātā CO2 apjomu. Tikmēr «Tet» aicināja studentus izveidot datorredzes risinājumu, kas nošķir kvalitatīvus kabeļu savienojumus no nekvalitatīviem. Komandai, kas uzņēmās risināt «Accenture» izaicinājumu, bija jāattīsta interaktīva un adaptīva mācību programma, kas apvienotu jaunākās inovācijas, kas saistītas ar ģeneratīvo mākslīgo intelektu, sejas/emociju atpazīšanu. Jaunuzņēmuma «Bruntor» izaicinājums studentiem bija, analizējot un apstrādājot piegādes transportu datus, attīstīt risinājums, kas palīdzēs plānot nepieciešamo personālu piegāžu veikšanai. 

Programmā piedalās ap 40 studentu, galvenokārt no RTU, Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) un Latvijas Universitātes (LU). Viņi ar digitālās prototipēšanas un dizaina domāšanas metožu palīdzību mācījās radīt inovatīvus digitālos risinājumus. Studenti izmantoja dažādus digitālos rīkus un RTU superskaitļotāju, sadarbojās ar nozares ekspertiem un dažādu jomu mentoriem, lai izstrādātu un prezentētu risinājumus prototipa, konceptuāla projekta vai pētījuma veidā. Papildu tam gan programmas dalībniekiem, gan jebkuram interesentam bija iespēja papildināt savas zināšanas, piedaloties lekciju ciklā par dažādiem digitāliem rīkiem. 

Sekmīgi noslēdzot programmu, studenti saņems sertifikātu, kas apliecinās augsta līmeņa digitālās prasmes. 

Programma «Inovatīvu digitālu risinājumu radīšana HPC izaicinājumos» ir daļa no vērienīgā projekta «Augsta līmeņa digitālo prasmju apguve Latvijā augstas veiktspējas skaitļošanas tehnoloģiju jomā» (projekta Nr. 2.3.1.1.i.0/1/22/I/CFLA/003), kurā zinātnes universitātes – RTU, RSU un LU – izstrādā un īsteno 12 studiju moduļus augstas veiktspējas skaitļošanas tehnoloģiju jomā. Mācībspēki jau ir izstrādājuši moduļus veidojošos studiju kursus, no šī gada sākta to aprobēšana universitātēs un industrijā. Projektu finansē ES Atveseļošanas un noturības mehānisma investīcija. Tā mērķis ir palielināt speciālistu skaitu Latvijā ar augsta līmeņa digitālām prasmēm (DigComp 7.–8. līmenis), kuri spēj lietot tehnoloģijas, lai attīstītu zināšanu un tehnoloģiju ietilpīgus jaunus produktus un pakalpojumus dažādās nozarēs, kā arī radīt augstākās izglītības, zinātnes un industrijas sinerģiju, kas veicina inovācijas ar maksimālu komercializācijas un eksporta potenciālu. 

Informācija par rakstu

Raksta autors

RTU Sabiedrisko attiecību departaments

Publikācijas datums

13. maijs plkst. 13:44

Līdzīgi raksti

Universitāte

Jaunumi